4 Haziran 2011 Cumartesi

psikolocik sorunlar

Her insanda olduğu kadar sorunlarım var zannediyordum. Son 2 senedir bu sorunlar artmış olmalı ki vücudum garip tepkimelere girdi. İlk olarak yaralar döktüm. Kurdeşen gibi. Yüzüm hariç her yerimde minik sivilce halinde başlayıp büyük yaralara dönüşen şeyler çıktı. Doktora gittim, tahliller vs, sonuç; psikolojik. Stresmiş sebebi. Oldu peki madem dedim içtim ilaçlarımı geçtiler. O sene inanılmaz sıkıcı bir yaz geçirmiştim. Annemle sorunlarımız vardı, anlaşamıyorduk. Sevgilim uzaktaydı, görüşemiyorduk. Okulumu hiç sevmiyordum. Sonra nefes alamama problemi çıktı ortaya. Gittim doktora. Testler, filmler. Sonuç; psikolojik. Stresmiş sebebi. Yine inanılmaz sıkıcı bir seneydi. Kaldığım yurtta sıkılıyordum, çok yakın bi arkadaşımın annesi gözlerimizin önünde eriyerek vefat etmişti. Sonra o da geçer gibi oldu.

Son zamanlarda da aşırı sıkıntılı bi insan oldum. Okulum bitmiyor sıkıntısı, bizimkilere nasıl açıklıycam derdi, sevgilimle olan sorunlar.. Ufacık şeyleri büyütmeye kendime dert edinmeye başladım. An geliyodu, her şey kocaman oluyodu gözümde. Ufacık şeyle öyle bi büyüyodu ki, nefes alamıyodum, uyuyamıyodum, düşünceleri kafamdan atamıyodum. Çok da dangalak şeyleri sorun ediyodum ayrıca. Ya babam ölürse? Ya sevgilim trafik kazası geçirirse? Saçma sapan yani.

En sonunda ellerim de uyuşmaya başlayınca oturduğum yerde -ki bu da stres ve sinirden oluyordu- soluğu psikiyatristte aldım. Anlattım, anlattım, dinledi. Kaygı bilmemnesi varmış, adını bile tam hatırlamıyorum hastalığımın. Sonra ilaç verdi işte. Paxil diye.

3 kez içtim ilacı. 5 gün uyudum. Arada uyanıp 1 saat falan ayık kalıyodum, sonra tekrar uyku. Kafam saman yığını gibi, her tarafım uyuşuk. Berbat bi his. 3 kezden sonra bıraktım içmeyi. Şimdi tekrar başlasam mı diye düşünüyorum. Çünkü tekrar en başa döndüm. Dayanamıyorum artık. Bu salak ruh halinden kurtulmam gerek. Ama internetten araştırdım ettim. Bırakılması en güç ilaçlardanmış. Korkuyorum açıkçası. Doktorum da diğer şehrimde kaldı. 2 hafta sonra ancak gidebilcem. Offf başlasam mı napsaaaam.

12 yorum:

BAMBİ dedi ki...

Yok ya bşlama çok ağır ilaç vermiştirki öyle oldu farklı bi doktor dene bırakılmaso zor ilaçlar tedaviden sonra çök kötü oluyor bir yandan iyi yapıyor bir yandan kötü, Çevremde çok piskolojik rahatsızlığı olan insanlar var. Sana tavsiyem yüksek dozlu ilaçlar içme kendi kendini tedavi etmeye çalış

viva : ) dedi ki...

Inanilmaz üzüldüm bu yazini okuyunca : ( Cok cok gecmis olsun, insallah bu günlerin en kötü günlerin olur hayatinda.
Ilaclara gelince: SakIn ve SakIn kullanma!!Ben öyle yetistirildim: En son reddeye gelene kadari annem Aspirin bile vermezdi, vücud hastaliklada mücadele etmesi gerek diye. Bal, papatya nebiliyim böyle alternatif dogal seyler kullanirdim hep. Simdi psikolojik hastalik baska birsey diyeceksin, ama ilac her ne sekilde olsun kötü, cünki insani resmen uyusturuyor, bunun nesi iyi olacak? Tamamen depresyona girersin Allah korusun. Birazda isin icinde ilac piyasasi var: Bazi doktorlar hatta kooperasyon yapiyorlarmis pharma´cilarla onlarin ilaclarini yazacaklarina dahil. Sonucta o kisi bagimli oluyor ve ömür boyu kullaniyor o ilaclari, cok para var bu isin icinde. Öyle her doktora falan güvenilmez. Hem her doktorda ayni sayilmaz: Bazileri en yüksek dereceyle bitirmislerdir üniverseyi, bazileri öyle böyle pacayi kurtarmislardir, bazileri cok tecrübelidir, bazileri basindan salarlar.. Benim sana tavsiyem hemen baska bir psikatriste git. Hatta bir ücüncüsünede git. Ailede ciddi birsey oldugunda ben hastanelerde ortaligi kaldirdim professör yapcak yada bu ameliyat olmuyacak diye. Her isin bir uzmani vardir. Bana bu 5 gün uyuma isi acayip bir alarm gibi geldi : ( Ha söyle olur, sen Allah korusun kendi canina kast etmis olursun, sinir sistemlerin alt üst olmus delirmisindir falan ozaman anlarim agir haplar almak lazim. Ama belliki sitres yasiyorsun, kim yasamiyorki? Hangimiz ailelerimizle dört dörtlügüz, isimiz gücümüz düzenli ve güzel gidiyor? Milletin dört duvari icinde neler oluyor neler. Hmmm. Bence problem senden daha cok etrafindaki insanlar olabilir. Onlardan uzaklas. Spor yap!! Yürümeye cik, kosmaya cik, dans klubüne yazil, hareketli insanlarin depresyona girmesi imkansizmis. Kedi al, kedi depresyonu uzak tutarmis insandan arastirmalara göre okumustum. Dua et, inancli insanlar böyle sorunlar fazla yasamazmis, psikatriste giden yüzde doksan inancsiz insanlarmis (veya din´den vs uzak olan). Hersey ilac almaktan iyidir. Insanlari oldugu gibi kabul et, sen kimseyi degistiremessin, herkes kendinden sorumlu...kendini gelistirecek daha cok kitap oku, hani su psikolojik tavsiyeleri olanlardan, bir iki degil, al on tane cesit cesit oku, fark edeceksinki hepsi baska birseyler anlatiyor ama ayni seylerden bahsediyorlar. Tekrar gecmis olsun güzelim, insallah hersey iyi olur senin icin. Hayatin cok güzel olacak bundan sonra insallah : )

googhan dedi ki...

o ilaç sorununu ben de yaşamıştım.
dahiliyeye kansızlık ihtimaliyle gidip elimde antidepresanla eve dönmüştüm.
adam karnıma vurarak depresyonla olduğuma nası kanaat getirdi, çözemedim henüz.


kullanıma geçiyorum.
ilaç çok etkili olmasa da zaten uyumaya yatkın bünyemi yatağa bağlamıştı.
günde 12 saatten fazla uyuyodum içince, onu geçtim kalan 12 saatte de doğru düzgün uyanık değilim. bütün gün bayat balık gibi bakıyodum etrafa.


baktım saçma sapan bi yaratığa çevirdi beni, ilk defa doktoru dinlemeyerek bi ilacı kullanmayı bıraktım.
huzura erdim.

kibritci kız dedi ki...

başlama sakın . kullanmış biri olarak antidepresanların intihar etmeyi düşünen insanlara verilmesi taraftarıyım . sen de o yok sanırım o halde kendine gel beee !

çığlık dedi ki...

@bambi; o kadar çok yan etkisi oldu ki, yarım yarımdan sadece 1,5 tablet içmiş olmama rağmen. korktum ben de. söylediğim gibi. aynen ben de bırakamamaktan korkuyorum. yorum için teşekkürler :)

çığlık dedi ki...

@viva; ben de ilaç içmekten oldum olası sıkılan bi insanım. migren başlangıcım olduğu halde o inanılmaz başağrılarına dahi ilaçsız katlanmaya çalışan bi insanım. hatta şuanda kendime şaşıyorum nasıl oldu da hemen kabullenip içtim o ilacı diye. doktor bi arkadaşım da "doktor doktora ilaç yazmaz zehir hepsi diye" demişti. doktorlara bile güven zor valla bu devirde senin de dediğin gibi :) allaha şükürler olsun ki intihar edecek kadar bunalımlar yaşamadım hiç, allah da kimseye yaşatmasın tabi, sorunlarım dediklerim o kadar minicik ki aslında sakin kafayla düşününce, neden an geliyor büyütüyorum anlayamıyorum. yorumun için çok çok çok teşekkür ediyorum. bu gün tam olarak yazdıklarınla ilgili bi yazı yazcaktım :)

çığlık dedi ki...

@googhan; dahiliyeye de gittim bak, onu yazmayı atlamışım, ben de kansızlık için gittim, aynı muameleyi gördüm, ki ben gerçekten kansızlık sınırında bi insanım, sadece değer ölçtürmek için gitmiştim.. doktorlar tuhaf yafu. ahaha ben de uyumaya yatkın bi insanım ama 5 gün aralıksız uyumaya da değil :p

çığlık dedi ki...

@kibritci kız; aynen o kadar haklısın ki. herkese veriyolar antidepresanları sonra insanlar sağlamken sapıtmaya başlıyor pff..

hemera-nyks dedi ki...

bırakmaman gerekiyodu. Başlama artık bi önemi kalmamış.
-
Nyks

çığlık dedi ki...

öncekinde de başlamış sayılmazdım aslına bakarsan, 1buçuk tanecik içtim :/ neyse yea..

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Benim oda arkadaşım kullanıyor o ilacı. Bittiğinde sadece 2 gün almayı geciktirmiş ve acillik oldu, kolunda serumlar falan. "yoksunluk" diye bir şey olmuş vücudu. Başlama derim.

çığlık dedi ki...

işte korktuğum şey :/ içmiyorum allahtan, bu yorumdan sonra içmem de :/